Názory osobností ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** JUDr. Pavel Rychetský, dr. h. c., předseda Ústavního soudu „Projekt „Česko! A jak dál?“ pořádaný mojí Alma mater – Univerzitou Karlovou považuji za u budoucnosti. Projektu i univerzitě přeji skvělou budoucnost.“ prof. Mgr. Jaroslav Miller, M.A., Ph.D., rektor Univerzity Palackého v Olomouci "Jsem moc rád, že univerzity v České republice se stále intenzívněji zapojují do veřejné d založenou na odborné debatě s občany v místě jejich bydliště. Projekt Karlovy Univerzity j několik let stojí na křižovatce a neví kudy se vydat dál. A právě podobné projekty mohou p Ing. Robert Plaga, Ph.D., ministr školství, mládeže a tělovýchovy „Každá iniciativa, která má zájem a cíl přispět k pozitivní proměně budoucího vzdělávání, společnosti, technologií a především obsahu a forem vzdělávání pro budoucnost. Projekt Čes Mgr. Bohumil Kartous, Ph.D., vedoucí komunikace EDUin “Univerzity byly v minulosti pomyslnými chrámy poznání. Shromažďovaly a koncentrovaly vědě I v tomto ohledu se svět změnil. Univerzity by měly být vhodným způsobem otevřeny celé spo historicky unikátní proměnlivosti podmínek, v nichž jako jedinci i společnost existujeme. má. Rád přispěji k jejímu naplnění, půjde-li ruku v ruce s druhým, neméně důležitým úkolem Mgr. Daniel Pražák, student Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy „Každá příležitost, kdy se mluví o vzdělávání na základě faktů a dat, je důvodem k radosti spolupráce rozličných aktérů a toto setkání, kde se sešli zástupci ministerstva, univerzit Mgr. Zdeněk Jahoda, zástupce ředitele školy, ZŠ Stará Boleslav „Žijeme v době velkých společenských změn, které si žádají zásadní proměnu vzdělávání budo kvalitní školství, které dokáže pružně reagovat na společenskou poptávku. Máme před sebou zavádění nových efektivních metod do výuky, důraz na klíčové kompetence, otázka víceletých obec, ale i učitelé z praxe a široká veřejnost. Proto vnímám projekt „Česko! A jak dál?“ j prof. Mgr. Miroslav Bárta, Dr., prorektor pro vnější vztahy Univerzity Karlovy, ředitel Če „Málokdy se naskytne tak vynikající možnost na chvíli se zastavit a rekapitulovat, co se v Karlova, jedna z nejvýznamnějších vědeckých institucí naší země, která se této nelehké rol Projekt Česko! Jak dál? představuje vynikající mezioborovou platformu pro diskusi závažnýc společenskovědního bádání v něm. Není pochyb, že je to právě věda a vědecké poznání, které PhDr. Iva Málková, zakladatelka společnosti STOB „Je výborné, že Univerzita Karlova se zabývá důležitými tématy, a to formou odborných disk Česko! A jak dál? se zabývá i problémy jako je alkohol a obezita. Nadšení pro terapii obez otevřelo.“ prof. Ing. Michal Mejstřík CSc., Institut ekonomických studií Fakulty sociálních věd Unive „Působím na Univerzitě Karlově od roku 1990 (nejprve na CERGE, poté od roku 1993 na Instit rozhodování (facts based decision making). Zatímco v oblasti teorie a empirického testování včetně umělé inteligence (AI) se ekonomie Poslední projekt Univerzity Karlovy vedený jejím rektorem prof. Zimou je pokusem, jak řadu Mgr. Pavel Zahradníček, Ph.D., klimatolog a spoluautor systému Intersucho „Do projektu jsem se zapojil, jelikož náš Ústav výzkumu globální změny AV ČR se dlouhodobě Jde o problematiku, která nás v posledních letech výrazně trápí, a dopady dlouhých epizod úrovni, tak začít výrazně spolupracovat skrz státní správu a navrhovat takové řešení, kter spolupráce.“ Ing. Andrej Babiš, předseda vlády ČR „Česká republika je určitě krásná a prosperující země. Jsem proto rád, že Univerzita Karlo úspěšná země totiž potřebuje nějakou vizi, na které se její společnost shodne a jíž se sna potravin či vzdělávání, jsou současně i našimi vládními prioritami. Měl jsem osobně příležitost účastnit se v Plzni diskuse na téma bezpečnosti, která se dotý navrhla zvýšení nezabavitelných částek dlužníků. A schválili jsme i návrh novely exekučníh nezletilých, a schválili jsme návrh novely insolvenčního zákona, který má ochránit mladist Velmi se proto těším na spolupráci s Univerzitou Karlovou na dalších tématech. Jsou pro ná na zadržení vody, např. výstavbou vodních děl. Také realizujeme program Dešťovka a pokraču potravinách, která řeší nepřijatelnou dvojí kvalitu potravin. Uvítám ale samozřejmě i disk důležitý i pro naši vládu.“ Mgr. Richard Brabec, ministr životního prostředí „Do projektu „Česko! A jak dál?“ jsem se rád zapojil, protože jsem přesvědčen o tom, že so budoucnost. A setkávání a diskuze s lidmi z akademické sféry, která je důležitým partnerem republice, tedy ve všech jejích regionech, protože společnost trápí stejné věci po celé ze Ing. Radek Hábl, Agentura pro sociální začleňování, Úřad vlády ČR „Zapojení Univerzity Karlovy do řešení aktuálních společenských problémů velmi vítám a oce akcelerovat pozitivní změny ve společnosti. Jsem rád, že toho mohu být součástí a věřím, ž MUDr. Jiří Běhounek, hejtman Kraje Vysočina „Vzájemná spolupráce samosprávy, podnikatelského prostředí a akademické sféry je to, co př Karlova univerzita, pan rektor Tomáš Zima i projekt ČESKO! A JAK DÁL? proto mají moji plno Oldřich Bubeníček, hejtman Ústeckého kraje „Projekt Česko a jak dál přišel ve svém úvodu do Ústeckého kraje s velmi aktuálním tématem některých částech regionu, ale i o nedostatečnou výchovu v rodině právě v tomto směru. Zís A protože se i Ústecký kraj snaží v rámci svých možností zamezit, aby počet exekucí stoupa společně všechnu teorii a dobré nápady uvést do praxe, může to dalším generacím velmi pomo JUDr. Markéta Vaňková, primátorka města Brna „Naše společnost se neustále mění a čelí výzvám a potížím, na které je potřeba reagovat. J Univerzity Karlovy a jejího projektu „ČESKO! A JAK DÁL?“, který se těmto tématům věnuje. N Dott. Karolína Kottová, vedoucí politické sekce, Zastoupení Evropské komise v České republ “Jsem moc ráda, že jsem se mohla účastnit debaty o roli Česka v Evropě a ve světě. Univerz o prostor společné Evropy. Česko a my Češi jsme součástí Evropské unie a můžeme se podílet Ing. Tomáš Prouza, MBA, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, zakladatel spolku M „Po sametové revoluci mělo Česko jasnou představu: chtěli jsme do Evropské unie i do NATO. jednoznačné, nálady ve společnosti se rychle měnily a žádný z politiků nedokázal otočit ko Pro budoucnost mladé generace, ale i celého Česka, je proto zásadní nadějí, že debaty o je Projekt „Česko! A jak dál?“ má nesmírný význam ve dvou hlavních ohledech. Zaprvé – zapojuj volebním cyklem. Zadruhé umí zaujmout veřejnost – řeší jejich skutečné problémy a o možnýc Jinými slovy – Česko! A jak dál? přispívá k tomu, aby Češi nerezignovali a nedívali se do Ing. Petr Valdman, ředitel Státního fondu životního prostředí „Projekt Univerzity Karlovy „Česko! A jak dál?“ považuji za více než přínosný. Zprostředko odborných stanovisek a na ni navazující otevřená a neformální diskuse je podnětné pro všec nepochybně největší výzva v současnosti a zejména do budoucnosti, takže zařazení tohoto té jak v oblasti předcházení suchu, tak i v oblasti řešení následků sucha, ať už se jedná o o