Jak zlepšit vzdělávání v ČR? Univerzita Karlova připravuje velkou diskuzi s veřejn ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Univerzita Karlova Ovocný trh 5, Praha 1, 116 36 www.cuni.cz [ URL "http://www.cuni.cz"] Praha 23. září 2019 – Univerzita Karlova pokračuje v projektu „Česko! A jak dál?“, tématem pro veřejnost bude VZDĚLÁVÁNÍ V ČR. Debata se uskuteční v úterý 1. října 2019 od 17.30 hod posluchárně UK (Celetná 20, Praha 1) a je zdarma přístupná všem zájemcům. Mluvit se bude n jaké novinky přináší do výuky 21. století, proč ve školách chybí učitelé, jak financovat č či jak zlepšit přípravu učitelů. Řešení budou v diskusi s veřejností hledat ministr školst rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima, vedoucí komunikace společnosti EDUin Bob Kartous a ř osobností v rámci všech úrovní systému vzdělávání. „Naším cílem je změnit české školství k lepšímu. Kvalitní systém vzdělávání je pro úspěch i každého jednoho z nás zcela zásadní. Žijeme ve velmi dynamické době, která mění zaběhnut a postupy. Je proto důležité hledat cesty a řešení, jak školství měnit a modernizovat, a t oblasti metod či obsahu výuky, ale také v systému hodnocení žáků a studentů či v přípravě přesvědčen, že není žádoucí revoluce, ale rozumná evoluce a především stabilita. Je nutné, aby se vzdělávání stalo klíčovou prioritou státu a na jeho dlouhodobý rozvoj se potřebné peníze. Velmi se těším, že veřejná diskuse Univerzity Karlovy, do které se zapojí odborníci, učitelé, studenti, zaměstnanci ve školství a široká veřejnost, pomůže s hledání postupů, jak české školství zlepšit,“ uvedl rektor Univerzity Karlovy prof. Tomáš Zima. Diskutovat s veřejností bude ministr, zástupci UK i osobnosti z oblasti školství Mezi hlavními řečníky v diskusi vystoupí ministr školství Ing. Robert Plaga, Ph.D., rektor Karlovy prof. MUDr. Tomáš Zima, DrSc., MBA, prorektorka Univerzity Karlovy pro koncepci a vzdělávací činnosti prof. PaeDr. Radka Wildová, CSc. a Mgr. Bohumil Kartous, Ph.D. z obecn společnosti EDUin. Na diskusi byli pozváni také zástupci Asociace ředitelů základních škol, Asociace ředitelů odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání, České školní inspekce, Českomoravského odbo pracovníků školství, Národního ústavu pro vzdělávání a další. Projekt „Česko! A jak dál?“ má nové webové stránky Univerzita Karlova připravila v rámci projektu „Česko! A jak dál?“ už pět veřejných debat. odehrála 19. února 2019 v Ústí nad Labem na téma dluhů a exekucí, druhá 20. března 2019 v se diskutovalo o tématu bezpečnosti, třetí se uskutečnila 11. dubna 2019 v Českých Budějov zemědělství a kvalita potravin. Čtvrtá diskuse byla 9. května v Brně k tématu 15 let člens zatím poslední se odehrála 4. června v Jihlavě k tématu sucho. Podrobné informace o diskus videa i závěry debat lze najít na nově spuštěném webu projektu www.ceskoajakdal.cz Projekt Univerzity Karlovy „Česko! A jak dál?“ Jedná se o diskusní platformu Univerzity Karlovy, která má za cíl definovat zásadní celosp problémy České republiky. Do debaty univerzita zapojuje své špičkové vědce a odborníky, st osobnosti z řad odborné veřejnosti. Podstatou projektu jsou veřejné diskuse na jednotlivá regiony ČR. Cílem je formulovat a iniciovat možná řešení a cestu, jak v jednotlivých probl dál. Partnery projektu jsou kraje, města a regiony, hlavními mediálními partnery je Deník Více informací o projektu „Česko! A jak dál?“ poskytne MgA. Martin Ayrer, mob.: 602 135 51 martin.ayrer(zavinac)ruk.cuni.cz [ MAIL "martin.ayrer(zavinac)ruk.cuni.cz"] ZA SPRÁVNOST: Mgr. Václav Hájek Tiskový mluvčí UK Odbor vnějších vztahů Univerzita Karlova tel: +420 224 491 248 M: 721 285 565 e-mail: pr(zavinac)cuni.cz [ MAIL "pr(zavinac)cuni.cz"] Univerzita Karlova Univerzita Karlova byla založena v roce 1348 a patří mezi nejstarší světové univerzity. V 17 fakult (14 v Praze, 2 v Hradci Králové a 1 v Plzni), 4 vysokoškolské ústavy, 5 dalších vzdělávací, vědeckou, výzkumnou, vývojovou a další tvůrčí činnost a pracoviště pro poskyto služeb, 5 celouniverzitních účelových zařízení a rektorát jako výkonné pracoviště řízení U je nejvýkonnější vědeckou institucí v ČR, jak ukazuje např. hodnocení vědeckých výstupů Ra vývoj a inovace. S více než půl milionem bodů, podle aktuálně platné státní Metodiky hodno vede UK před druhou institucí v pořadí s enormním náskokem. Univerzita má přes 8000 zaměst více než 4600 akademických a vědeckých pracovníků. Na UK studuje více než 50 000 studentů, jedna šestina všech studentů v ČR, kteří studují ve více než 300 akreditovaných studijních více než 700 studijními obory. Univerzitu ročně absolvuje zhruba 9000 studentů. Univerzita mezi pět evropských univerzit, které se těší největšímu zájmu zahraničních studentů v rámc Erasmus. Podle průzkumu Reflex 2013–2014 Pedagogické fakulty UK vykazují absolventi UK dlo míru nezaměstnanosti mezi veřejnými vysokými školami. Finanční ohodnocení absolventů UK na k nejvyšším.